تمشک اوجی

می نویسم پس هستم

می نویسم پس هستم

آخرین مطالب
پیوندها




💧حتما بخووووونید💧👇



🌺وظیفه ما هنگام برخورد با شبهات🌺


🌴برنامه سمت خدا_حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری🌴


92/4/26




✅سوال :

شوهرم معتقد است که نگاه کردن به زن غیر مسلمان و کافر بصورت نیمه برهنه ،فیلم ها و آهنگ های مبتذل ماهواره اشکالی ندارد ،راهنمایی بفرمایید.


⬅پاسخ :

☝ امور سه دسته هستند: 

حلال آشکار، حرام آشکار و شبهات.


🍂 دین و اهل بیت شبهات را به بعهده ی تلاش ما گذاشته اند. امام صادق(ع)برای این شبهات سه شاخصه مطرح کرده است:


🔵1–در اول هرکار بسم الله الرحمن الرحیم بگویید. آیا می توان برای دیدن این فیلم ها و موسیقی ها بسم الله الرحمن الرحیم گفت و بعد فیلم را تماشا کرد؟ آیا بسم الله الرحمن الرحیم با این فیلم ها سنخیت دارد؟ آیا برای معامله ای که می خواهید انجام بدهید می توانید بسم الله الرحمن الرحیم.. بگویی ؟ آیا برای این میهمانی می توانید بسم الله الرحمن الرحیم بگویید؟


🔵2–امام صادق(ع) فرمودند که در این موارد ببینید که می توانید ما را حاضر ببینید؟ آیا شما می توانید این فیلم را همراه با امام زمان(عج) یا حضرت فاطمه(س) ببینید؟ منظور ما این نیست که فقط عبادت کنیم. ما می توانیم این موارد را در کارهای مباح و مستحب هم استفاده کنیم.


🔵3–روز قیامت ،روز یوم الفصل است ،عمل یا بهشتی است یا جهنمی، کاری در وسط نمی ماند. آیا شما می توانید دیدن فیلم های مبتذل را کنار نماز و روزه ها بگذارید؟


✋👌پس برای اعمالی که نمی دانیم حلال است یا حرام باید از سه موارد بالا استفاده کنیم. بشرط اینکه سر خودمان را کلاه نگذاریم.


🌹امام صادق(ع) می فرماید:هر کس از شبهات دوری کند در حرام نمی افتد. عمده ی شبهات به سمت حرام است.

۹۳/۱۱/۲۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
تمشک اوجی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی