تمشک اوجی

می نویسم پس هستم

می نویسم پس هستم

آخرین مطالب
پیوندها

دائم الوضو باشید

پنجشنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۰۴ ق.ظ


اول کاری که در مبحث سیر به سمت طهارت نفس توصیه می شود دایم الوضو بودن است.

حتی می فرمایند اگر وضو هم داری و احساس کسالت و بی حالی کردی یا به خلایق بر خوردی و در تو تیرگی حاصل شد روی وضو دوباره وضو بگیر که الوضوء علی الوضو نور علی نور.

دو نوع طهارت در بدن موجود است.اول طهارت ظاهری و دوم باطنی.

طهارت ظاهری عبارت است از پاک نمودن بدن از تمامی نجاسات و آلودگی ها.علما بر این موضوع دقت دارند چنانچه در احوال عرفا دیده شده حتی اگر لباس منزلشان لکی بر آن حاصل می شد آن را عوض کرده و می فرمودند ملایکه اینگونه خوش ندارند.یا ذکر گفتن اشیا با آلودگی سازگار نیست چه رسد به نجاست. که (و ان من شیء الا یسبح بحمده) این طهارت ظاهری باعث تنظیم رزق مادی می شود.

دقت شود لطفا در مورد طهارت ظاهری بسیار توصیه شده که حتی در مورد اطفال نیز رعایت گردد.اگر فرزند خردسالی دارید در طهارت او دقت کنید.هرگز او را در نجاسات باقی نگذارید.درست تطهیر فرمایید.در مقابل جمادات و نباتات او را سر پا نگیرید.دقت کنید رو به قبله نباشد.همه اینها باعث می شود او مستقیم بار آید و تعادل روح و نفس بیابد.در مقابل اشیا عالم او را برهنه نکنید.نگویید کودک است.روح او کودک نیست.

عالم و جهان آفرینش هم ظاهر دارد و هم باطن.باطن عالم پاک است لذا اگر در ظاهر عالم جایی طاهر نباشد چون با باطن آن موافق نیست علیه آن بر می آید.لذا جایی که بی نماز است ملایک نمی آیند.و فردی که طهارت ندارد،روزی ای را که خداوند وعده کرده می دهد را هم باید به سختی کسب کند.عالم طاهر است ما حق نداریم بدون طهارت و وضو در آن راه برویم!! طهارت ظاهری علاوه بر تنظیم رزق ظاهری باعث افزایش رزق مادی هم می شود و هم فرد تعادل می یابد.

اگر اهل افراط و تفریطی دایم الوضو باش.

اگر روزی ات را سخت حاصل می کنی دایم الوضو باش.

اگر روزی معنوی می خواهی دایم الوضو باش.

اگر مرتکب خطایی شدی توبه کن و وضو بگیر.

۹۳/۱۰/۱۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
تمشک اوجی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی